27. 12. 2016

Christmas trip

A je po Vánocích. Přes všechnu snahu jsem nestihla napsat další dva vánoční články, jak jsem plánovala. Tak si je musím schovat na příště. Ale můžete se těšit na příspěvek o dárcích, které jsem dala i dostala. Jinak jsem s letošními Vánoci spokojená, užila jsem si pohádky, rodinu i přátelé. Poprvé jsem se zúčastnila běhu o vánočku, který přítel absolvuje už 16 let (z toho mě 3 roky přemlouvá ať běhám taky). A myslím, že trochu pohybu bylo potřeba, protože tolik jídla, co letos jsem přes svátky ještě nesnědla.
Dnešek bude o mém výletu do Vídně. Tohle nádherné město jsem navštívila podruhé. Přesně před třemi lety mi kamarádka navrhla, že můžu jet s gymnáziem, kde chodí. No a shodou náhod jsem už dva roky studentka stejného gymplu, takže jsem měla příležitost vidět vánoční Vídeň znovu, tentokrát s mou třídou. Program byl trošičku jiný, ale to mi až tak nevadilo. Co jsem nesla dost špatně byl čas, který jsme měli na trhy a nákupy. Kdo někdy byl na vánočních trzích ve Vídni, tak mi rozumí. Ani za dvě hodiny bych neprošla vše, to ani nemluvím o obchodech v centru. Takže jsem za tu jednu ubohou hodinku stihla jen aperolový punč, kafe a pár stánků. Dost času jsme strávili v Schönbrunnu. Kde byla šílená zima, takže jsem si procházku po okolí ani moc neužila. Ale abych nebyla jen negativní...Po celou dobu jsme chodily ve skupince čtyř holek. A upřímně, tak dlouho jako s nimi jsem se nenasmála. Celkově jsem se naladila na ten sváteční čas, takže Vídeň vlastně splnila svůj účel a všichni můžeme být spokojení. Pokud budete mít někdy příležitost tam jet, určitě neváhejte, já bych jela klidně příští rok znova. Doporučuji troje ponožky, punčocháče, minimálně dva svetry a rukavice, jinak se vánoční nálada změní na rampouchy u nosu. 
První zastávka blízko Brna, kde bylo víc sněhu než v Opavě za celou zimu. 

















A na závěr tentokrát nepřikládám citát, ale snapchatovou fotku s aperol punčem, který byl fakt dobrý.